Boldog iskola címátadó 2019.09.18.
Boldog Iskola program
„Boldog Iskola”
Neveljük boldogságra is a gyerekeket!
A 2019/20-as tanévben iskolánk sikerrel vett részt a Jobb Veled a Világ Alapítvány által meghirdetett Boldog Iskola és Óvoda nyílt pályázatán, melyet a magyarországi és határon túli nevelési-oktatási intézmények számára írtak ki.
Az Alapítvány 2014-ben indította el Boldogságóra programját, melynek fővédnöke Prof. Dr. Bagdy Emőke.
Megfogalmazása szerint:
„Arra törekszünk, hogy a Boldogságórák derűs és élmény gazdag feladatai, játékai, valamint gyakorlatai fokról fokra kibontakoztassák a derűt és életszeretetet. Gyermekeink így a jövőbe vetett hittel, bátran járják végig a felnőttséghez vezető utat, majd boldogságra képes emberré válhatnak.”
Az alapítvány célja, hogy a programot bevigyék a tanintézmények falai közé, az óvodáktól kezdődően a középiskolákig, az egyetemekig, hogy a módszer által a jövő nemzedéke kiegyensúlyozottabb, sikeresebb és elégedettebb felnőtté váljon.
Iskolánk 2019-09-18 –án vette át Budapesten a Kongresszusi Központban a „Boldog iskola” címet, az oklevelet és a szakmai anyagokat a diákok, a pedagógusok és az iskolavezetés nagy örömére. A cím megszerzése egyben a további közös szakmai munka kezdete.
A Boldogságóra 10 hónapos programja a pozitív pszichológia tudományos kutatásaira épül:
Szeptember: Boldogságfokozó hála gyakorlása
Október: Optimizmus gyakorlása
November: A társas kapcsolatok boldogító ereje
December: Boldogító jócselekedetek
Január: Célok kitűzése és elérése
Február: Megküzdési stratégiák gyakorlása
Március: Apró örömök élvezete
Április: Megbocsátás
Május: Egészséges életmód
Június: Fenntartható boldogság
Az órák lényege:
- a személyiségfejlesztés,
- a pozitív életszemléletre való képesség tanítása.
Havi 1 óra és 1 feladat elvégzése csoportosan: a feladatok játékos, vidám, kreatív formát öltenek, melyek a havi boldogságfokozó témát bontják ki, és gyakorlatban fejlesztik a pozitív gondolkodást, tapasztalati tanulás útján.
Célunk nem az, hogy problémamentes életmodellt állítsunk a gyerekek elé, hanem, hogy vezérfonalat adjunk ahhoz, hogy
- könnyebben nézzenek szembe a kihívásokkal,
- képesek legyenek hatékonyan megbirkózni a problémákkal,
- valamint a testi-lelki egészségmegtartás tényezőinek tanulmányozására kapjanak gyakorlati lehetőséget.
Egy-egy témánál egy hónapig időzünk el, hogy a fiataloknak legyen elegendő idejük saját tapasztalatokat gyűjteni és az új ismereteket beépíteni a mindennapjaikba!
A programról részletesen a http://boldogsagora.hu/ és http://boldogiskola.hu/ oldalakon lehet tájékozódni.